Verwijderen vloerdelen en de zandsteentegels

De vloerdelen worden verwijderd. De constructie van de verhogingen worden zichtbaar. Onder de vloerdelen een balkenlaag waar tussen de aan- en afvoerbuizen van de verwarming zichtbaar wordt. Het geheel wordt gedragen door betonstroken in het zand.
Nu het kurkdroge zand bloot komt te liggen zijn de preekstoel en het herengestoelte ook ingepakt om te voorkomen dat deze tot in de kieren onder het zandstof komen te zitten.
De vloerdelen en de zandsteentegels zijn buiten de kerk in een container opgeslagen.
Omdat het zand in de kerk zo droog is, is bij het uitgraven van de kerk er een risico dat het mulle zand onder de zijflanken van de kerk weg stroomt. Om dit te voorkomen is op de randen van het uit te graven gedeelte het zand bevochtigd zodat er weer meer verband in komt.