Onderhoud Koepelkerk in het voorjaar 2023

Vanaf half april 2023 wordt er weer onderhoud aan de Koepelkerk gepleegd. Overeenkomstig het onderhoudsplan is dit keer het bovenste deel van de kerk aan de beurt. Vanaf de bovenkant van de dakpannen komt de toren volledig in de steigers te staan. Op diverse plaatsen worden rotte houtplekken vervangen en krijgt het aanwezige lood een behoorlijke opknapbeurt. En - niet onbelangrijk - alles wordt weer van een frisse verflaag voorzien. Als zich geen onverwachte zaken voordoen, is ruimschoots voor dat de zomervakantie begint alles klaar. Dan kan dit onderdeel van de monumentale kerk weer zes tot acht jaar vooruit. Gelukkig is de Koepelkerk een rijksmonument. Daardoor neemt de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed 60% van de kosten voor haar rekening.

Hier kunt u doormiddel van foto's volgen hoe de werkzaamheden verlopen.