Tegelvloer is klaar, zaterdag 5 juni open dag

De tegelvloer is weer terug in de kerk. Hij ligt er super strak in. Nadat de paden rondom klaar en uitgehard waren is de randen afgezaagd zodat alle zijkanten ook van strakke lijnen zijn voorzien. De voorste bank van de 'wortelhoek' en de 'kostershoek' komen niet terug, de paden zijn daar extra breed geworden. Daar waar die banken gestaan hebben zijn een kleiner formaat tegels diagonaal aangebracht op het hoofdpad. Na de verbouwing is de 'kostershoek' niet meer de plaats waar voortaan de koster te vinden is. Deze plaats is verplaatst naar de andere trapopgang in de 'wortelhoek'. Wellicht moet de naamgeving van de zijflanken eens herzien worden. Het laatste schakelblok voor de vloerverwarming is inmiddels ook geplaatst in het kastje onder de preekstoel.
Deze week worden de vlakken waar uiteindelijk een houten vloer in komt van een laatste vlakke dekvloer voorzien. Hierna moet het geheel circa 6 weken uitademen voor de houten vloer aangebracht kan worden, het vochtgehalte van de cementvloeren moeten dan namelijk eerst zo minimaal mogelijk zijn.

Zaterdagmiddag 5 juni kunt u eens een kijkje nemen in de kerk, tussen 14.00 uur en 16.00 uur.
Leden uit het bouwteam leiden u dan graag rond en kunnen uitleg geven hoe nu de stand van zaken is.