Eindsprint verbouwing kerk

Het eind van de verbouwing is in zicht. Maar nog steeds wordt er hard gewerkt. De houten vloerdelen zijn in alle vierkanten gelegd. De kerkruimte waar straks de stoelen komen te staan zijn van blauw-grijze parketplanken voorzien, gelegd in een diagonaal verband. Het vierkant bij de preekstoel, het liturgisch podium, is gemaakt van de oorspronkelijke oude vloerdelen die daar lagen en zijn nu in een warme rode kleur geschilderd. De vloeren onder de galerijen zijn ook mooi afgewerkt en zien er weer strak uit. Bij de voorste banken is de ruimte om de voeten te plaatsen ruimer gemaakt wat een verbetering is om daar ook goed voor de banken te kunnen staan.
De 'kosterskast', van waaruit onder anderen de verlichting bediend werd, komt niet terug in de kerk. Bij de nieuwe kostersplaats zit deze bediening nu ingebouwd in de bankenrij. Maar tevens kan dit straks ook bediend worden vanuit de 'regiehoek', doordat alle verlichting nu is voorzien van een zogenaamde hotelschakeling. De regiehoek is tevens uitgebreid om beter alle technieken te kunnen bedienen bij bijvoorbeeld concerten en musicals.