Startweekend rond de Koepelkerk

Thema: verbinden – verbonden – contact

Beste mensen. De schoolvakanties zijn voorbij, de zomer-rust tijd (en hitte) loopt op z`n eind, het nieuwe kerkelijke seizoen lonkt met allerlei bijeenkomsten en activiteiten. Wat in de komende tijd te verwachten zijn, kunt u lezen in het activiteiten-boekje dat met startzondag wordt uitgereikt….
Als kerk willen we graag voor alle leeftijden aansprekend en verbindend zijn- zo alleen kunnen we er voor elkaar zijn en gemeente zijn van de Heer. Vandaar dat het jaarthema van onze gemeente is ´Verbinden´, een thema waar wij graag handen en voeten aan geven in het komende seizoen.
Eerst nodigen we u en jou voor het startweekend uit: j/m, oud/ jong, meer of minder bekend binnen de gemeenschap, meer of minder thuis in de kerk … ieder is welkom!. Doel van dit weekend is dat we elkaar op ontspannen wijze ontmoeten, misschien wel (beter) leren kennen, vrienden maken of anders gewoon bijpraten na de zomer. Als organisatie zien we graag dat mensen die heel verschillend zijn elkaar ontmoeten en ontdekken dat je samen binnen de gemeente van de Heer het plezierig kunt hebben.
Zaterdagmiddag start om 16.00 uur. Voor de kinderen van de lagere school leuke spelletjes en allerlei leuke, gezellige, uitdagende workshops voor jongeren en volwassenen. Voor elk-wat-wils denken wij. En na afloop gezellig barbecue.
Al met al: Geef je gauw op voor de bbq, het ontbijt en de workshop waar u/ jij aan mee wil doen! Schrijf je meteen in: uiterlijk dinsdag 10 september - er zijn workshops met een maximale inschrijving: wie het eerst komt… - er staat een doos in de `verbinding` van de kerk of in de bus bij Marleen Wolter Koops, Beatrixstraat 45 of Marga Verspuij, Molenpark 15.
Wij zien er naar uit: Hillie en Harm, Marleen, Marga, Ellen en Gerrold
Workshop 1 Test uw puzzelkennis!
Gezellig bij een kopje koffie aan het puzzelen met en tegen elkaar; en dan ook nog de kans lopen om een prijsje te winnen. Bij puzzelen mag u denken aan: spreekwoorden raden en aanvullen, merken raden, en nog veel meer. Een workshop voor alle leeftijden geschikt, die ons allemaal kan uitdagen. Marga Verspuij zal voor ons deze workshop verzorgen in de grote zaal. Kom en zie .. en denk mee.

Workshop 2 Speed-daten
Wie durft het aan om in een paar minuten met telkens iemand anders een vraag te bespreken om de ander te leren kennen maar vooral ook jezelf. Vragen zoals er ook wel theezakjes staan en die ons heerlijk kunnen verrassen, zoals: welke stad is je ideale vakantiestad en waarom? Of: wat was het gelukkigste moment uit je jeugd? Of: wat is het meest originele cadeau dat je ooit hebt ontvangen? Of… Een workshop om nog lang over na te praten. Wie durft ….. in de grote zaal? Leiding Gerrold Olde.

Workshop 3 Een escape-room
In Nederland steeds populairder: met een of meer teams in een afgesloten ruimte; opdrachten/ puzzels/ spellen doen om daarmee een wachtwoord te verdienen waardoor je kunt `ontsnappen`. Het begint met een Bijbels verhaal (dat we nog geheim houden) maar gaat ook over deze tijd; het duurt mis-schien wel een heel uur; een bewaker/ spelleider geeft aanwij-zingen. Hartstikke spannend voor jongeren vanaf 12 jaar tot …

Workshop 4 Spelletjes voor jong en oud
In de kerk, de verbinding, de hal van het Kompas en buiten komen er allerlei spelletjes uit de spelotheek. Voor kinderen specifiek en ook voor volwassenen een scala aan spelen zoals: een springkussen, duo-skilopen, levensgroot mikado en 4-op-een-rij en nog meer…. Een feest voor jong en oud! Wij zoeken nog naar assistentie om toezicht te houden.

Workshop 5 Mozaïeken maken
In een zaaltje van het Kompas schalen, waxineglaasjes en andere voorwerpen versieren met prachtige gekleurde steentjes en glas. Gezellig en creatief en na afloop een leuke herinnering of cadeautje.

De barbecue
Rond 18.00u bent u/ jij in het Kompas van harte welkom om met elkaar lekker te komen eten. Vooraf een welkomstdrankje. Deze maaltijd wordt u/jou aangeboden, als ook een tweetal drankjes. Het is wel van belang dat ieder zich hiervoor opgeeft in verband met de planning van de catering- uiterlijk dinsdag 10 september!

Aanvang